انتقامی که گرفته شد | اخراج آمریکا از عراق پس از ۲۱ سال

در روز‌های اخیر خبری که کمتر مورد توجه قرار گرفت، پیام مهم واشنگتن به بغداد درباره خروج نیرو‌های آمریکایی از خاک عراق ۲۱ سال پس از سقوط سال ۲۰۰۳ رژیم بعثی صدام بود.
کد خبر: ۱۴۴۲۵۷۱

به گزارش جام جم آنلاین، در تمام این سالها، مردم عراق با تشکیل گروه‌ های مقاومت، مخالفت خود با استقرار نیرو‌های آمریکایی در خاک عراق را به نمایش گذاشتند، اما آنچه در عمل باعث اخراج آمریکا شد، مبارزه مسلحانه شجاعانه مردم عراق با نظامیان آمریکایی و حمله به پایگاه‌های اشغالکران در عراق بود.

بذر چنین تفکری را سردار سلیمانی در ذهن مردم منطقه ازجمله عراق کاشت و باعث شد کاخ سفید ریسک ترور این چهره موثر مقاومت را بپذیرد.

پس از این ترور، رهبر انقلاب تاکید کردند که اخراج آمریکا از منطقه، انتقام سخت ایران بابت ترور سردار سلیمانی خواهد بود و حالا ۴ سال پس از این ترور، آمریکا قصد دارد سناریوی خروجی که پیش از این در افغانستان رقم زده بود را در عراق تکرار کند.

از یاد نبریم که پس از عملیات طوفان الاقصی، مقاومت عراق به‌طور وسیعی مواضع آمریکا در این کشور را هدف قرار داد و همین حملات حالا واشنگتن را به جایی رسانده که اعلام کند، وقت رفتن از عراق فدارسیده است.

انتظار می‌رود دولت عراق به‌جای مخالفت با این تصمیم، زمینه را برای تسریع خروج و دفاع از استقلال بغداد فراهم کند و عامل اصلی ناامنی در این کشور را از خاک خود اخراج نماید.

آمریکا در ۲۱ سال گذشته جز ایجاد ناامنی و تشکیل گروه‌های تروریستی، چون داعش و ایجاد تفرقه و بی ثباتی مرزی نفعی برای عراق نداشته است. آمریکا منابع اقتصادی عراق را غارت کرده و مانع موفقیت دولت‌های مردمی منتخب در این کشور بوده است.

نتیجه این روند، تضعیف شدید دولت عراق و خلاء دولت ملی در این کشور بوده وه با خروج آمریکا، این ضعف‌ها تاحدی جبران خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود با ترک پایگاه‌های نظامی عراق، تروریست‌هایی که پشت‌گرم به حمایت آمریوا بودند نیز خاک عراق را ترک کرده و عراق به موقعیت اصلی خود همراهی با جریان مقاومن در منطقه بازگردد.

این انتقام سخت ایران از آمریکا بار دیگر نشان داد که واشنگتن جایی در منطقه نداشته و باید به زودی دیگر پایگاه‌های خود را نیز ترک کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها